ChristenUnie blij met onderzoek vrachtwagenverbod Brouwerstraat

woensdag 20 december 2017 15:04

De gemeente Katwijk start een onderzoek naar een verbod voor vrachtverkeer in de Rijnsburgse Brouwerstraat. In de Brouwerstraat wordt nog steeds te hard gereden. Daarnaast zorgen de vele vrachtwagens door de straat voor overlast en een onveilig gevoel. Met de aanleg van de rotonde op de Noordwijkerweg, pas geopend door wethouder Klaas Jan van der Bent, is dit het juiste moment voor het onderzoek naar een vrachtwagenverbod, dat een verbetering van de verkeerssituatie dichterbij moet brengen.

‘De ChristenUnie vindt een goede verkeersdoorstroming belangrijk. Dat mag echter niet ten koste gaan van de verkeersveiligheid. Door nu een vrachtwagenverbod te onderzoeken werken we aan een veilig en bereikbaar Rijnsburg’ aldus raadslid Ton de Vries.

Belangrijk bij het onderzoek naar een vrachtwagenverbod door de Brouwerstraat is dat ook ondernemers en omwonenden worden meegenomen in het onderzoek. Samen kunnen we Rijnsburg veilig maken!