De ChristenUnie neemt afscheid van wethouder Mostert sr. en Van der Bent.

GemeentehuisKatwijkdonderdag 12 juli 2018 14:33

Vorige week hebben Gerard Mostert sr en Klaas Jan van der Bent,  twee sterke wethouders, afscheid genomen van de gemeente Katwijk. Twee mooie mensen die vele jaren hun verantwoordelijkheid hebben genomen voor de Katwijkse samenleving en ook veel mochten bereiken.

Gerard Mostert was decennialang een betrokken en gedreven raadslid en wethouder in Rijnsburg en later ook in Katwijk.De afgelopen acht jaar heeft hij zich als een rasechte bestuurder en leider, enorm ingezet om de decentralisatie van de zorg goed te laten verlopen. En dat is ook gebeurd, vanuit het uitgangspunt dat niemand naast de boot mocht vallen. Gerard Mostert was een no-nonsens wethouder, een man van de gewone taal, recht door zee, iemand met kennis van zaken en ook nog eens iemand die nee durfde te zeggen. Op bepaalde vragen zei hij gewoon: dat gaan we niet doen. Verfrissend, maar het kon ook nog wel eens stuiten op weerstand bij de raad. Gerard liet zich niet van de wijs brengen door opmerkingen van staatssecretaris Van Rijn en Mona Keijzer. Hij koos voor mensen, hij koos voor Katwijk. De ChristenUnie is dankbaar dat Gerard Mostert vele jaren verantwoordelijkheid heeft gedragen voor de gemeente Katwijk en dat hij nu van zijn rust mag gaan genieten samen met zijn vrouw Mieke. De ChristenUnie wenst hem en zijn familie Gods zegen toe.

Klaas Jan van der Bent is zijn politieke carrière begonnen bij de RPF jongeren. Hij was raadslid vanaf 2002, fractievoorzitter vanaf 2007 en wethouder vanaf 2014. Ook Klaas Jan is een no-nonsens man, bij wie het echt ergens over moest gaan. Hij had scherpe doelen voor Katwijk voor ogen.Actief bij eigen onderwerpen, scherp in het debat en in de beantwoording aan de raad. Grote projecten heeft hij gerealiseerd en in gang gezet. De Duinvallei heeft een mooie bestemming gekregen, de Rijnland Route wordt gerealiseerd, op Nieuw Valkenburg komen woningen, naast veel groen en een Unmanned Valley voor de ontwikkeling van drones. <a name="_GoBack"></a>Deze ontwikkelingen bieden kansen voor Katwijk zeker ook als het gaat om werkgelegenheid. De ChristenUnie is trots en dankbaar dat ook Klaas Jan verantwoordelijkheid heeft gedragen en veel mocht betekenen voor Katwijk en de regio. De ChristenUnie wenst ook Klaas Jan samen met zijn vrouw Inge een fijne tijd, maar bovenal Gods zegen.

&nbsp;