Aankoop panden Koestraat

dinsdag 11 december 2007 09:00

Op 14 juli jl. vroeg de ChristenUnie door middel van het stellen van schriftelijke vragen aandacht voor het behoud van de historische panden aan de Koestraat. In de maanden daarop bleek een hele brede steun voor het behouden van deze bijzondere panden.

De ChristenUnie is blij met het voorstel zoals besproken in de commissievergadering Welzijn van 4 december jl. en spreekt de voorkeur uit voor het scenario (scenario 2), wat de beste garantie biedt op het behoud van de monumentale waarden van de panden en op de nieuwbouw die past binnen het karakter van de straat. De ChristenUnie gaf destijds aan de gemeente geen “carte blanche” te geven, maar vindt volgens de huidige berekeningen de financiële consequentie voor het behoud van deze panden alleszins redelijk.

De PvdA, GemeenteBelangen, het CDA en de VVD spraken ook hun voorkeur uit voor scenario 2. Alleen de SGP wilde eerst nogmaals binnen de fractie overleggen voordat een voorkeur wordt uitgesproken. Dit onderwerp komt nog terug als bespreekpunt op de Raadsvergadering van 20 december aanstaande.