Maatschappelijke opvang 4

woensdag 01 april 2009 14:12

Locatie Parkeerterrein Noordduinen
Omdat het parkeerterrein hoog scoort voor maatschappelijke opvang, zou het in de top 3 moeten staan. En toch heeft het college hiervoor niet gekozen. Reden was dat nieuwbouw niet past in het beleid van Rijnland. Omdat er al gebouwd is op het parkeerterrein, had de ChristenUnie twijfel bij dit antwoord van het college.De ChristenUnie heeft hierover vragen gesteld aan het college, maar is ook zelf op onderzoek uitgegaan en heeft contact gehad met Rijnland. Rijnland heeft aangegeven, dat binnen de buitenbeschermingszone op het parkeerterrein gebouwd mag worden. Zelfs ook binnen de beschermingszone, maar dan moet er een zwaarwegend maatschappelijk doel worden aangegeven. Rijnland zegt geen neen, maar zegt juist: gemeente geeft u maar aan welk belang u hebt en kom maar praten. Er is ruimte voor een overweging. Ook is er gelegenheid om op bestuurlijk niveau met elkaar te spreken.

Op de vragen van de ChristenUnie heeft het college weer geantwoord dat nieuwbouw op het parkeerterrein niet past in het beleid van Rijnland. Een tegenstrijdig antwoord, aangezien Rijnland heeft gezegd dat er wel gebouwd mag worden. Op verzoek van de ChristenUnie heeft het college het beleid van Rijnland ter inzage gegeven aan de commissieleden. Het beleid is helder: er mag worden gebouwd! "De ChristenUnie betreurt het dat de wethouder zich blijkbaar onvoldoende heeft verdiept in het beleid van Rijnland. Het gaat om een gevoelig dossier en dat vraagt om zorgvuldigheid".