Op bezoek bij onze handhavers

Door Jan-Willem van der Vijver op 16 februari 2022 om 12:00

Op bezoek bij onze handhavers

Werkbezoek handhavers Katwijk

Robert Haasnoot en Jan-Willem van der Vijver waren op bezoek bij onze handhavers. Senior Toezicht en Handhaving William Haasbroek en een afvaardiging van het team namen ons mee in de actuele ontwikkelingen.
Namens de ChristenUnie hebben we onze handhavers de waardering overgebracht. Ga er maar aan staan; elke dag in de frontlinie en vooral de afgelopen jaren in coronatijd. "We merken dat de lontjes steeds korter worden en dat het steeds persoonlijker wordt gemaakt, en dat gaat soms heel ver op sociale media", aldus één van de handhavers.
Oud- politieman en kandidaat- raadslid Jan-Willem van der Vijver: "We mogen dankbaar zijn met zo'n handhavingsapparaat in onze gemeente, dat is zeker niet vanzelfsprekend. Er is nogal eens een onterecht beeld dat handhavers alleen maar parkeerboetes uitschrijven. Dat is slechts een heel klein stukje van het werk. Laten we ook onze handhavers, ook gewoon mensen met gezinnen, recht doen in deze ingewikkelde tijd.
We hebben gesproken over het (invoeren van het) digitaal parkeerbeleid, alles rondom corona, maar ook over het onderwerp ondermijning. "Het is logisch dat wonen, duurzaamheid en het sociaal domein veel aandacht krijgen in deze campagne, maar een onderwerp als ondermijning doet daar niet aan onder. De overheid heeft de plicht om inwoners te beschermen en criminaliteit te bestrijden. We zien dat vormen van criminaliteit veranderen, ook in Katwijk. De gemeente dient een stevig preventief beleid te voeren waar het gaat over relatief nieuwe thema's zoals ondermijning en cybercrime", aldus (kandidaat-)raadslid Robert Haasnoot.
De ChristenUnie gelooft dat de overheid de ‘macht’ van God heeft gekregen. Daarom gaat zij daar zorgvuldig en terughoudend mee om. De overheid dient zich er ook steeds bewust van te zijn dat zij een verantwoordelijkheid heeft om de zwakken te beschermen en de criminaliteit te bestrijden. Tegelijk houdt zij oog voor de eigen verantwoordelijkheid van mensen. Hard waar het moet, zacht waar het kan, maar altijd met een hart.

Labels: , ,