Isolatie in de Katwijkse warmtevisie!

Robert Haasnoot - plek 6.jpg
Door Robert Haasnoot op 18 februari 2022 om 09:00

Isolatie in de Katwijkse warmtevisie!

CU isolatie 1

In de laatste raadsvergadering van de huidige gemeenteraad haalde Robert Haasnoot nog een amendement en een motie binnen, waarvan de motie vraagt om extra inzet voor de verduurzaming van woningen. Afgelopen september presenteerde ChristenUnie Tweede Kamerlid Pieter Grinwis het Nationaal Isolatiemanifest om zo meer aandacht te vragen voor isolatie in de energietransitie. Bespaarde energie is namelijk de beste energie!
Lokaal willen we hier ook op voortborduren. De ChristenUnie hecht veel waarde aan de Warmtevisie die aangeeft hoe we de overstap kunnen maken naar een duurzame warmtevoorziening in de gemeente Katwijk. Daarin is het Klimaatakkoord leidend. Om de gebouwde omgeving geheel emissieloos te kunnen verwarmen, is veel tijd en energie nodig. Juist nu kunnen we dit project versterken en versnellen door volop in te zetten op isolatie. We willen een extra stap maken door de aandachtspunten van het Nationaal Isolatiemanifest door te vertalen naar de Katwijkse situatie. Deze motie werd uiteindelijk gesteund door een groot gedeelte van de raad.
Op deze manier kunnen we sneller verduurzamen. Zo doen we samen recht aan Gods waardevolle schepping, ook in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg!
Isolatie 2

Labels: , ,