Unieke uitreiking op de wurft van Katteks verkiezingsprogramma

29F0084C-A746-4796-970E-3DB6B6E4C7BE.jpegmaandag 26 februari 2018 14:39

Een primeur op de Katwijkse boulevard afgelopen zaterdag 24 februari. Op deze zonnige ochtend reikte de ChristenUnie haar verkiezingsprogramma uit, maar deze was niet opgesteld in de Nederlandse taal. Speciaal voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen heeft de partij het programma geschreven in het Katteks. Vissersvrouw Coby van Duijn en voormalig nieuwsbrenger en omroeper Bas Vlieland waren de gelukkigen die de eerste exemplaren in ontvangst mochten nemen. Bas Vlieland gebruikte, net als vroeger, zijn klink om het unieke verkiezingsprogramma aan te kondigen.

Maar niet alleen Coby en Bas waren aanwezig op de boulevard ter hoogte van de kraam van Hartevelt Vis. Een vijftal mannen die vaak op deze plek samenkomen om te praten over alles wat er in Katwijk gebeurt, waren nieuwsgierig naar dit speciale Kattekse verkiezingsprogramma.

Thema's als onderwijs en economie komen aan bod in het programma. Zo was Coby van Duijn blij met het thema economie, want ‘daar houden Kattekers van’. Maar de zorg is ook een belangrijk thema voor de partij: 'De ChristenUnie wul de zùrreg nog beterder maeke dan die al is, maer òòk d’r-voor zùrrege tot-te mense ’t nog kenne betaele òòk’.

Op de boulevard hing een ontspannen en gezellige sfeer. Het benoemen van het Kattekse dialect viel goed bij iedereen die het programma kreeg uitgereikt. ‘Ik neem dit mee, want ik heb nog nooit een verkiezingsprogramma in het Katteks gezien of gekregen’, zei Coby van Duijn. 'Dit wordt bewaard.’

Bent u zelf ook nieuwsgierig naar dit unieke Kattekse verkiezingsprogramma? Bekijk het hier!

Verkiezingsprogramma-CU-Katteks164,7 kBapplication/pdfdownload