ChristenUnie op bezoek bij Stichting Help ons Helpen

3B4D89D7-FB76-478F-BCFB-193FEFEDD8E9-768x433.jpegdinsdag 13 februari 2018 14:59

Op dinsdag 6 februari bezocht een delegatie van de ChristenUnie de kringloopwinkel van Stichting Help ons Helpen in Katwijkerbroek. Door het inzamelen en verkopen van bruikbare goederen zet deze hulporganisatie zich in voor mens en milieu. De stichting hanteert schappelijke prijzen en voorziet mensen van mooie spullen, die door allerlei personen aan de stichting worden gedoneerd.

Met de verkoop van tweedehands spullen financieren ze wereldwijd activiteiten en projecten gericht op bestrijding van armoede en verspreiding van het evangelie. ‘De kringloopwinkel wordt gerund door uitsluitend vrijwilligers. In totaal zijn dat maar liefst 30 mensen’, zo vertelt voorzitter Pieter-Jan Noteboom.

De opbrengst van de kringloopwinkel gaat onder andere naar projecten in Roemenië, India, Nepal en Malawi. Zo worden in Roemenië kansarme gezinnen en bejaarden ondersteund. In Nepal wordt voorzien in schoon drinkwater en verspreiding van Bijbels. Dekens, medicijnen en voedsel worden uitgedeeld in India.

De ChristenUnie kijkt terug op een werkbezoek bij een organisatie waar een aantal verschillende maatschappelijke doelen samenkomen, zoals duurzaamheid en armoedebestrijding. De ChristenUnie is dankbaar voor deze mooie hulporganisatie in Katwijk die wordt gerund door zeer betrokken vrijwilligers.