Op bezoek bij de Katwijkse Reddingsbrigade (KRB)

Jan-Willem vd Vijver plek 2 - foto staand.jpg
Door Jan-Willem van der Vijver op 26 februari 2022 om 12:00

Op bezoek bij de Katwijkse Reddingsbrigade (KRB)

Gerard, Marieke, Ben, Robert, Erwin en Jan-Willem waren op bezoek bij de Katwijkse Reddingsbrigade (KRB). Agnes en Fleur namen ons mee in de actuele stand van zaken en we mochten deelnemen aan een oefening op zee!

Het voorkomen van verdrinkingsongevallen is de missie van de KRB en dat ondersteunt de ChristenUnie van harte. “Het is prachtig om te zien hoe de vrijwilligers hier met zoveel passie en inzet hun werk doen”, aldus lijsttrekker Gerard Mostert.

De ChristenUnie heeft eerder bij monde van raadslid Atie Kuijt de toegankelijkheid van de strandafgangen aan de orde gesteld. Het was de fractie een doorn in het oog, de geblokkeerde strandafgangen op zomerse dagen. Er is toen een motie door de ChristenUnie ingediend. In noodsituaties telt namelijk elke seconde! Rode lopers werden er geplaatst. Daarnaast zijn er fietscoaches geïntroduceerd die de afgangen controleren.

Kandidaat- raadslid en oud- politieagent Jan-Willem van der Vijver kan uit ervaring meepraten: “Bij spoed telt letterlijk elke seconde en dan wil je niet eerst een paar fietsen of scooters opzij moeten zetten. Voor de ChristenUnie blijft het waarborgen van toegankelijkheid in de openbare ruimte voor onze hulpdiensten en de KRB daarom voortdurend aandacht hebben".

Ook hebben we gesproken over de samenwerking met o.a. de politie Katwijk en de gemeente en hebben we gezien hoe professioneel er wordt gewerkt. Het filmpje geeft een mooie impressie van ons bezoek.

Labels: ,