Berichten over Veiligheid

1. AB 2023 .jpg
    Door Jan-Willem van der Vijver op 9 november 2023

"Ik kan het niet alleen!"

"Het loskomen van een verslaving, het bestrijden van armoede, in actie komen voor Gods Schepping en het creëren van gelijke kansen voor iedereen; dit kunnen we niet alleen!" Zojuist heeft fractievoorzitter Jan-Willem van der Vijver namens ChristenUnie Katwijk de Algemene Politieke Beschouwingen uitgesproken en vraagt aandacht voor deze belangrijke thema's.

Lees meer over ""Ik kan het niet alleen!""
  2. katwijk_aan_zee_centrum.jpg
    Door Jan-Willem van der Vijver op 2 oktober 2023

Aanpakken van overlast in centrum Katwijk aan Zee

Onze inwoners zijn de overlast op de Voorstraat en de Dwarsstraat in Katwijk aan Zee zat! Vooral op vrijdag- en zaterdagnacht is het bonje. Daar moeten we wat mee, maar wat? We hebben hierover de volgende vragen gesteld.

Lees meer over "Aanpakken van overlast in centrum Katwijk aan Zee"
  3. Politie.jpg
    Door Jan-Willem van der Vijver op 4 november 2022

Meer aandacht voor vrijwilligers bij de politie!

Bij de politie, ook in Katwijk, staat de capaciteit onder druk en zijn er zorgen over de inzetbaarheid. De komende jaren blijft de capaciteit onder druk staan. In een commissievergadering op 13 oktober jl. werd hierover gesproken. “We vinden dit zorgwekkend en alhoewel dit een landelijk probleem is moeten we hier lokaal doen wat in ons vermogen ligt om de werkdruk van de politie te verlichten” aldus fractievoorzitter Jan-Willem van der Vijver. “Om die reden hebben we een motie ingediend met als doel lokaal meer aandacht te genereren voor het vrijwilligerswerk bij de politie en de poule met vrijwilligers bij de politie uit te breiden.

Lees meer over "Meer aandacht voor vrijwilligers bij de politie!"

Labels: ,

4. 1555437803-29-Zomerhuis1.jpg
    Door Jan-Willem van der Vijver op 4 april 2022

Vragen over controles zomerhuizen

De gemeente Katwijk brengt 'de staat' van de bouw en brandveiligheid van zomerhuizen in kaart. Dit om vervolgens in beeld te kunnen brengen welke risico's er zijn. De ChristenUnie heeft meerdere, zorgelijke, signalen gekregen over de wijze waarop deze controles uitgevoerd worden en stelt hier, bij monde van raadslid Jan-Willem van der Vijver, vragen over.

Lees meer over "Vragen over controles zomerhuizen"
  5. Jan-Willem vd Vijver plek 2 - foto staand.jpg
    Door Jan-Willem van der Vijver op 26 februari 2022