Samenwerken en innoveren met Unmanned Valley

Geesje Haasnoot - plek 3.jpg
Door Geesje Haasnoot op 10 oktober 2023 om 14:26

Samenwerken en innoveren met Unmanned Valley

CU hecht waarde aan het scheppen van nieuwe werkgelegenheid

Trots zijn we op deze toonaangevende locatie voor de ontwikkeling van onbemande systemen die behoren tot de Europese kopgroep. Een evaluatie laat zien dat Unmanned Valley boven verwachting ontwikkelt en de vooruitzichten goed zijn. Hoe nu verder?

Gemeente Katwijk maakt nieuwe bestuurlijke afspraken voor de verdere ontwikkeling van Unmanned Valley. Een evaluatie laat zien dat Unmanned Valley boven verwachting ontwikkelt en de vooruitzichten goed zijn. We mogen als gemeente trots zijn op deze toonaangevende locatie voor de ontwikkeling van onbemande systemen die behoort tot de Europese kopgroep.

Economische groei
Unmanned Valley draagt bij aan de economische groei en werkgelegenheid van onze gemeente en versterkt het als innovatief cluster. De ChristenUnie vindt het voor de verdere ontwikkeling van Unmanned Valley belangrijk dat er steeds meer de verbinding wordt gezocht tussen het bestaande en nieuwe bedrijfsleven. Digitalisering en automatisering hebben invloed op werkgelegenheid in onze traditionele sectoren. Een sterk innovatief cluster kan eraan bijdragen om onze bestaande bedrijven de 21e eeuw in te helpen.

Onderwijs
Onze samenleving kent veel praktisch geschoolden die van grote waarde zijn voor de ontwikkelingen rond de kenniscluster van Unmanned Valley. Komende jaren zal de verbinding met onderwijsinstellingen steeds meer uitgebouwd worden. Er liggen hier enorme kansen voor onze jongeren waar het gaat om opleiding en werkgelegenheid. Wat de ChristenUnie betreft blijven we als gemeente vooroplopen om Unmanned Valley verder te ontwikkelen.

Labels: , , , ,