Unmanned Valley = vliegend succes

Jan-Willem vd Vijver plek 2 - foto staand.jpg
Door Jan-Willem van der Vijver op 11 januari 2022 om 13:17

Unmanned Valley = vliegend succes

Deze week was de ChristenUnie op bezoek bij de MBO opleiding 'Drone Engineering & Operations' op Unmanned Valley in Valkenburg. Mooi om te horen was dat de busverbinding die door de inzet van onze wethouder Gerard Mostert is gerealiseerd zo'n succes is.
Twee docenten van de daar gevestigde opleiding ‘Drone Engineering & Operations' (ROC Amsterdam) namen ons mee in de huidige stand van zaken en ontwikkelingen. Samen met de studenten afkomstig uit de regio, maar ook de rest van Nederland zien we kansen in Katwijk. Er wordt hier gewerkt aan programmeren, vliegen, ontwerpen en duurzaam bouwen en ontwikkelen. De eerste MBO opleiding in Nederland die dit doet en dat gevestigd in onze gemeente op zo’n toplocatie!
Inspirerend om te zien hoe deze club zich sterk maakt voor verbinding met onze (lokale) ondernemers en andere onderwijsinstellingen uit onze gemeente.
We wisten al dat er op Unmanned Valley, de Katwijkse broedplaats voor innovatieve drone en sensortechnologie, mooie dingen gebeurden. Toch waren we zeer positief verrast. We hoorden ook dat de studenten en de diverse bedrijven aldaar ontzettend blij zijn met de busverbinding die door de inzet van onze wethouder Gerard Mostert is gerealiseerd. Een enorm potentieel ligt daar voor onze jongeren waar het gaat om opleiding en werkgelegenheid! En de Katwijkse bedrijven kunnen hun activiteiten hier een boost geven met deze innovaties en het internationale netwerk.
De provincie heeft recent de ontwikkeling op Unmanned Valley geëvalueerd. We zijn er trots op en dankbaar voor dat wij dit in Katwijk in gang hebben gezet. De monitor 2021 herbevestigt het beeld dat Unmanned Valley een vliegende start heeft gemaakt en zich nog steeds boven verwachting ontwikkelt én de vooruitzichten goed zijn.
Voor meer informatie over bovenstaande opleiding zie https://www.rocva.nl/.../Luc.../Drone-Engineering-Operations

Labels: , , ,