Op bezoek in Tripodia bij de Baptistengemeente Katwijk

Jan-Willem vd Vijver plek 2 - foto staand.jpg
Door Jan-Willem van der Vijver op 14 januari 2022 om 20:00

Op bezoek in Tripodia bij de Baptistengemeente Katwijk

De ChristenUnie was op bezoek bij de Baptistengemeente Katwijk in Tripodia en mochten de eerste gasten zijn in buurtkoffiehuis 'De Blije Boon'. We hebben onze visies gedeeld en gesproken over de wijk Hoornes en 'Hoornes samen in beweging' waar onze lijsttrekker Gerard Mostert als wethouder verantwoordelijk voor is en hart voor heeft.

Door Mart Peeman, Corné Houwaard, voorganger Jaap Ketelaar en Elisabeth van Delft van de Baptistengemeente Katwijk werden wij zeer hartelijk ontvangen voor een bezoek aan 'De Blije Boon' en in het culturele zalencentrum Tripodia.
Het was een verbindend, inspirerend en waardevol bezoek. Lijsttrekker Gerard Mostert, Jan-Willem van der Vijver (#2), Robert Haasnoot (#6), Erwin Barendregt (#9), Ton de Vries (#11) en afdelingsvoorzitter Jaap Oudes mochten de 'eerste gasten' zijn in 'De Blije Boon' voor een heerlijk(!) kopje koffie. 'De Blije Boon' is een buurtkoffiehuis in wording en zo goed als klaar. Na maanden van voorbereidingen is het einde bijna in zicht. Het doel is dat iedereen uit de wijk zich welkom voelt om binnen te lopen. De Blije Boon wil voor iedereen toegankelijk zijn en wordt gerund door vrijwilligers. De bewogenheid van initiatiefnemer Elisabeth van Delft met de wijk en dit initiatief is ontzettend gaaf om te zien!
We mochten ook horen hoe Gods leiding en zegen zichtbaar is geweest bij dit initiatief. Ondanks momenten van 'tegenwind' mocht men doorgaan en is er iets heel moois voor de wijk gecreëerd. We hopen en bidden dat dit een zegenrijke plek mag worden voor mensen in de wijk. 'De Blije Boon' geeft in die zin ook zichtbaar en tastbaar 'handen en voeten' aan het jaarthema van de Baptistengemeente Katwijk namelijk 'Dichtbij God, elkaar en anderen.' We hebben met elkaar gesproken over de stand van zaken van de Baptistengemeente, de huisvesting en vooral ook de (toekomst)plannen. We hebben ook elkaars visie gedeeld voor de wijk en onze dorpen Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg.
Verder hebben we gesproken over de Hoornes en 'Hoornes samen in beweging' waar Gerard als wethouder verantwoordelijk voor is en hart voor heeft. Met verschillende betrokken partijen recht doen aan de wijk Hoornes werkt verbindend.
Het is mooi om te zien dat we vanuit een andere maatschappelijke positie werken aan hetzelfde Doel, namelijk Gods Koninkrijk

Labels: , ,