Berichten over Formatie

Jan-Willem vd Vijver plek 2 - foto staand.jpg
    Door Jan-Willem van der Vijver op 13 april 2022

DURF, SGP en ChristenUnie werken aan programma

De grootste partij DURF neemt het initiatief om tot een nieuwe coalitie te komen. Sonny Spek is daarbij formateur en woordvoerder. Samen met SGP en ChristenUnie zullen zij de komende weken spreken over de opgaves in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg en hoe zij die willen aanpakken. Dit doen de drie partijen onder leiding van procesbegeleider Willem van der Schoor

Lees meer over "DURF, SGP en ChristenUnie werken aan programma"

Labels: ,

2. Coalitie 1.jpg
    Jan-Willem vd Vijver plek 2 - foto staand.jpg
    Door Jan-Willem van der Vijver op 11 april 2022

DURF, SGP en ChristenUnie onderhandelen voor een nieuw college

De fractie van DURF heeft geconcludeerd dat er onvoldoende vertrouwen is om verder te onderhandelen met de voorgestelde coalitie. DURF heeft daarop als grootste partij het initiatief genomen om een verkennend gesprek te voeren met de SGP en ChristenUnie. Dit gesprek werd ervaren als optimistisch en hoopvol. Daarmee is er een solide basis om te gaan onderhandelen. De indruk van de drie partijen is dat deze combinatie stabiel is, recht doet aan de uitslag en een evenwicht laat zien tussen seculier en confessioneel (negen om negen zetels). Bovendien past deze combinatie bij wat de informateurs hebben beschreven: ‘uit de reacties van de fracties blijkt enerzijds dat er een behoefte aan verandering is en anderzijds dat er stabiliteit zichtbaar is bij de confessionele partijen’. Een college bestaande uit DURF, SGP en ChristenUnie is daarmee in staat de opgaves van onze gemeente daadkrachtig het hoofd te kunnen bieden.
    Lees meer over "DURF, SGP en ChristenUnie onderhandelen voor een nieuw college"