Berichten over katwijk

1. Katwijk boulevard.jpg
    Door Ton de Vries op 4 november 2021

Doen wat kan

Voorzitter, de coronacrisis heeft ons sterk beziggehouden en leek beheersbaar. Dat blijkt nu allemaal niet zo zeker. Wij zullen er mee om moeten leren gaan. Van overheden, burgers, ondernemers, kerken en verenigingen heeft dit veel gevraagd. Het benadrukt dat beheersbaarheid en maakbaarheid voor mensen zoals wij, onvervulbare verlangens zijn.

Lees meer over "Doen wat kan"
  2. Foto 27-09-2021 19 02 32.jpg
    Door Ton de Vries op 15 juli 2021

Het strand is voor iedereen

De gemeenteraad heeft vorige week ingestemd met een aantal aanpassingen op de regels hoe het Katwijkse strand mag worden gebruikt en worden bebouwd. Het huidige bestemmingsplan was op een aantal punten niet helemaal duidelijk genoeg. Een bestemmingsplan moet niet alleen de kwaliteit maar ook de verdeling van de ruimte regelen. Omdat die ruimte nu eenmaal schaars is. Omdat we niet alle ruimte willen vergeven en ook gewoon de natuur, de ruimte willen beleven.

Lees meer over "Het strand is voor iedereen"

Labels:

3. strand.jpeg
    Door Ton de Vries op 25 maart 2021

De fractie van de ChristenUnie heeft afgelopen zomer het strandleven goed in ogenschouw genomen. We hebben geregeld contact gehad met zowel strandexploitanten, politie, de KRB, KNRM en de gemeente. Het was een drukke zomer waar de hulpdiensten heel wat voor hun kiezen hebben gekregen. Er waren veel mensen, er was mooi weer en een gevaarlijke  zee met stromingen en muien.

Lees meer over "Blijvende inzet voor een toegankelijk en veilig strand met bruikbare lessen en resultaten van vorig jaar"